Kom erbij

KOM ERBIJ

De Imkervereniging Hilversum en Wijdemeren is een vereniging van en voor imkers in de regio met interesse in bijenhouden, natuur en biodiversiteit. Als lid kun je cursussen volgen over bijenhouden en biodiversiteit in de breedste zin, meedoen met allerlei activiteiten en natuurlijk plezier hebben en leren van elkaar. Ook houden we elkaar op de hoogte van alle laatste bijennieuwtjes via onze NBV Gooiland Whatsapp-groep, zodat je niks hoeft te missen.

Doorlopende activiteiten die we organiseren zijn onder andere het imkercafé op zaterdagen op onze bijenschans Corversbos. Met een kop koffie elkaar bijpraten en genieten van deze prachtige schans. In de rustige winterperiode zijn er speciale imkercafe's waarin allerhande onderwerpen aan bod komen zoals honing en mede-proeverijen.

Zie onze AGENDA voor het actuele overzicht.

Als Imkervereniging Hilversum en Wijdemeren zijn wij aangesloten bij de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV). Naast de lokale activiteiten van onze vereniging ondersteunt en organiseert de NBV zaken op landelijk niveau. Als je lid wilt worden van onze vereniging, word je ook lid van de NBV waar wij onder de afdeling Gooiland staan vermeld.

De bijen helpen zonder zelf te imkeren? Sponsor worden van onze bijenvereniging kan natuurlijk ook. Wij zorgen voor het in stand houden van onze schansen en het welbevinden van de bijen met jouw financiële bijdrage. Lees hieronder meer.

Sponsor worden

Liever iets doen voor de bijen door middel van sponsoring?
Dat kan! Er zijn verschillende manieren van sponsoring, waarvan de financiële bijdrage de bekendste is en zeer gewaardeerd wordt. Maar ook giften in natura worden gewaardeerd. Informeer bij onze secretaris naar ons verlanglijstje.

Een originele manier van sponsoring is die van dichter Anna de Swart. Zij maakte i.s.m. met kunstenares Evie Mol een reeks kunstkaarten waarvan de opbrengst van 111,- euro ten goede is gekomen  van onze Bijenschans Corversbos.
Wij zijn heel blij met dit spontane gebaar!

Ook zo'n fraai setje kaarten?

Kijk daarvoor op de website van Anna de Swart